Udfordrer konkurrenter: Her er SumUps plan for at tage andele på stort marked
Fra 1,49 procent til 0,89 ditto.
SumUp, der leverer betalingsløsninger til små og mellemstore virksomheder, har foretaget et markant træk for at tage kampen op på markedet for digitale betalingsmetoder.
SumUp
- SumUp er en global fintech-virksomhed, med en mission om at styrke mindre virksomheder.
- SumUp Limited er godkendt som elektronisk pengeinstitut og er reguleret af Central Bank of Ireland.
- SumUp blev grundlagt i 2012 og er en finansiel partner for mere end 4 millioner erhvervsdrivende på 35 markeder verden over.
- I Danmark tilbyder SumUp brugervenlige betalingsløsninger i form af kortlæsere, der giver kunder mulighed for at modtage straksbetaling, uanset om det er med et fysisk betalingskort, kontaktløs, chip eller mobil.
Kilde: SumUp
Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Heri konstaterer man også, at SumUp med dette tiltag "gør det billigere at drive forretning med straksbetaling" og dermed "udfordrer andre dyrere og mere velkendte betalingsløsninger".
- Vi er stolte af nu at kunne tilbyde et ekstra lavt transaktionsgebyr og udfordre de mere veletablerede spillere på det danske marked på endnu flere parametre, udtaler Anders Fagerlund Nielsen, der er Business Development Manager i SumUps nordiske afdeling.
Ifølge SumUp finder der i Danmark 290.000 små og mellemstore virksomheder samt 18.000 iværksættere, som hvert år starter ny virksomhed.
Og det er netop disse aktører, som SumUp har for øje med deres seneste tiltag.
Virksomheden oplyser ikke hvor mange samarbejdspartnere, de har i Danmark, men siger, at de tre største brugergrupper i SumUps porteføjle er 'caféer og restauranter', 'frisører, klinikker og håndværkere' samt 'sportsklubber og foreninger'.
I den danske detailhandel forhandles SumUp-produkterne hos anerkendte retailere som Elgiganten, Bilka og ProShop.